Så var man en sån där bloggare...

Nu hade jag tänkt att prova på det här med att blogga. Lite sent, men man kan ju inte vara trendsättare hela tiden. ;)
Har tyckt att mitt liv varit lite tomt senaste tiden, så jag tänkte skriva lite om mig själv och mina funderingar för att se om mitt liv verkligen suger så hårt som det känns som det gör.

Jag kan ju skriva lite om hur min situation ser ut just nu.
Är mellan jobb för tillfället. Försöker dra i några trådar för att få en titel, för i vårat moderna samhälle är man tydligen sitt jobb. När man träffar nya människor går diskutionen ofta såhär;
- Hej, bla bla heter jag.
- Bla bla, trevligt å träffas. Så vad jobbar du med då?
Och när man svarar att man inte har nåt jobb för tillfället, så får man en melidsam blick eller ett;
- Okej... Och så börjar personen prata med nån annan eller ger en en medlidsam blick.
Väldigt konstigt egentligen att folk definerar en efter det jobb man har. Jag har haft en massa olika jobb, men anser inte att dom har sagt värst mycket om vem jag e som person. Iof så är det kanske därför jag inte blev kvar så länge.
Så nu är jag iaf på jakt efter ett jobb som tydligen ska säga nåt om mig som person, men först måste jag lista ut vem jag är.
Shit... skulle sitta fint med semester...

Kommentarer
Postat av: sofi

Men Ahna....du är ju ms BOND! Vad hände med det? Jag höll ju på att gå i taket av dn tjusiga titel....säkerhetskonsult var det va..?

2008-05-06 @ 19:25:05
Postat av: Ahnna

Just ja. Bond och jag har gjort slut och han tog titeln med sig =(
Så nu har jag siktet inställt på Batman eller nån som har råd å låta mig behålla titeln...

2008-05-06 @ 19:46:32
URL: http://ahnka.blogg.se
Postat av: emil

Jag trodde du bekämpade brottslighet som jobb? Wonderwoman? Annars får du dra ihop lite pengar som dansös på mitt bachelor party, det vet du!
Välkommen till bloggvärlden i alla fall, its been a long time :)

2008-05-06 @ 20:19:11
URL: http://emil.blogg.se
Postat av: Angelica

Nej men har du också börjat skriva av dig! Jag har alltid skrivit i en riktigt gammaldags dagbok, men glömmer alltid bort det så en blogg är mera praktiskt=)

2008-05-07 @ 09:57:09
URL: http://elidasofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0